Ev sahibi ve kiracılar dikkat: Son aşamaya gelindi! Bakan Şimşek: Önemli bir uygulamaya başlıyoruz

Bakanlık üniteleri, e-Devlet Kapısı üzerinden verilecek kira mukavelesi süreçlerine ait hazırlıklarını bitirdi.

Bu mukavelelerin e-Devlet üzerinden düzenlenmesine ait çalışma, vatandaşların bu istikametteki uyuşmazlıkların çözülmesine ait talepleri üzerine başlatıldı.

Reform niteliğindeki çalışmada Bakanlığa Etraf, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi dayanak sağladı.

Bakanlık çalışmasına nazaran, bu hizmet e-Devlet Kapısı üzerinden “Kira Kontratı İşlemleri” başlığıyla verilecek ve iki evreli devreye alınacak.

Kısa müddette vatandaşların erişimine açılacak birinci etapta, taşınmaz sahibi gerçek kişi tarafından e-Devlet Kapısı üzerinden hazırlanacak kontrat, kiracı tarafından yeniden e-Devlet üzerinden onaylanacak.

Hizmetin ikinci basamağı da yıl sonuna kadar kullanıma sunulacak. Böylelikle, emlak danışmanları ve yetki verilen bireyler, mukavele hazırlayıp taşınmaz sahibi ve kiracının onayına sunabilecek.

Hizmetle kira mukaveleleri, vakit damgalı “barkodlu belge” olarak oluşturulacak ve evrak doğrulama süreci yapılabilecek.

“TÜRKİYE GAYRİMENKUL KIYMET HARİTASI” OLUŞACAK

​​​​​​​Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, bu hizmetin tüm kesitler için yarar sağlayacağına işaret ederek, şunları kaydetti:

“Vatandaşlarımız, e-Devlet Kapısı’yla kira kontratı süreçlerini yerden bağımsız, vakit ve doküman maliyeti olmadan süratli, kolay ve sağlam formda yapabilecek. Uygulama, vatandaşların sağlam bir devlet platformunda kontrat oluşturmasına fırsat tanıyacak. Vatandaşlarımız kurumlara kira mukavelelerini iletme yükünden de kurtaracak. Bürokrasi daha da azalacak. Ayrıyeten, Türkiye Gayrimenkul Kıymet Haritası’nın oluşturulması için data temin edilecek.”

“ÖNEMLİ BİR UYGULAMAYA BAŞLIYORUZ”

Öte yandan Bakan Şimşek konuyla ilgili toplumsal medya üzerinden şu paylaşımı yaptı: 

“Reform niteliğinde kıymetli bir uygulamaya başlıyoruz.

Kira kontratlarının e-devlet üzerinden yapılmasını sağlayacağız.

Bürokrasiyi azaltarak vatandaşlarımızın süreçlerini kolay ve inançlı yapabilmesi için çalışmaya devam ediyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir