Yandex, Türkiye için geliştirdiği yapay zeka destekli arama hizmetini duyurdu

Rusya merkezli teknoloji şirketi Yandex, Türkiye’deki kullanıcıları için geliştirdiği arama motoru fonksiyonelliğini yapay zeka ile entegre eden “Yazeka ile Yandex Search” hizmetini kullanıma sundu.

Yazeka’nın kullanıcı odaklı yaklaşımla, karmaşık sorgulara süratli ve net karşılıklar sunması hedefleniyor. Sadece Türkiye pazarına özel geliştirilen bu arama sistemi, Android ve masaüstü platformlarda Türkçe olarak hizmete açıldı. iOS sürümünün de yakında kullanıma sunulacağı açıklandı.

AA’nın haberine nazaran, Yandex Search Türkiye Genel Müdürü Alexander Popovskiy, Yazeka’nın tanıtım etkinliğinde yaptığı konuşmada, arama motorlarının artık sırf bilgi edinme aracı olmanın ötesine geçtiğini belirtti.

Popovskiy, “Yeni bir arama çağına adım atıyoruz. Arama motorları, mahallî bağlam ve kültürü dikkate alarak karmaşık sorulara cevap veren bir bulma motoruna dönüşüyor” dedi.

Yazeka ile Yandex Search hizmetinin, bilgiye erişim ve karar verme süreçlerini hızlandırdığının söyleyen Popovskiy, “Kullanıcıların, sayfalarca mavi irtibatın içinde arama yapması gereken periyot sona erdi. Artık Yandex, yapay zeka takviyeli Yazeka teknolojisiyle, soruları süratlice tahlil edip özetliyor. Kullanıcıya yalın ve kapsamlı sonuçlar sunarak karar sürecini hızlandırıyor. Artık, ‘güllaç tarifi’ yazdığınızda, Yandex size yalnızca tanımı sunmuyor, birebir vakitte yakınınızdaki restoranları, bu yerlerin fotoğraflarını ve görüntülerini da gösteriyor. Bu, Yandex’in arama motorundan tahlil üreten kapsamlı bir hizmet ekosistemine dönüşümünü simgeliyor” diye konuştu.

POLAT: YANDEX’İN TÜRKİYE’DE BÜYÜMESİ İÇİN ELİMİZDEN GELEN TAKVİYESİ VERMEYE HAZIRIZ

Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Lider Yardımcısı Bekir Polat da Türkiye’nin son yıllarda ekonomik büyüme gösterdiğini belirterek, Yandex’in Türkiye pazarına girişinden duyduğu memnuniyeti lisana getirdi.

“Türkiye’nin yatırımcılar için kıymetli bir merkez olduğunu” söyleyen Polat, “Türkiye, son 20 yılda ortalama yüzde 5,4 büyüme kaydederek dünyanın en süratli büyüyen ekonomilerinden biri olmuştur. Bununla birlikte, Türkiye, Asya, Avrupa, Kuzey Afrika ve Orta Doğu’nun kesişimindeki stratejik pozisyonuyla, 1,3 milyar beşere erişim sağlayan bir pazar sunmaktadır. O yüzden son periyotta birçok milletlerarası firma Türkiye’yi yalnızca Türkiye pazarı için değil, bölgesel bir üs olarak da tercih etmekte” dedi.

Yatırım Ofisi’nin Türkiye’de faaliyet gösteren şirketleri desteklemek için çalıştığını belirten Polat, “Yandex’in de Türkiye’de büyümesi için elimizden gelen dayanağı vermeye hazırız” ifadelerini kullandı.

(ANADOLU AJANSI)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir